Analisis Perilaku Prokrastinasi Akademik pada Mahasiswa
Isi Artikel Utama
Abstrak
This study aims to discuss procrastination behavior in students. This study uses a qualitative approach with a descriptive method of literature study. The results of this study indicate that student procrastination behavior can have positive and negative impacts. This study concludes that delays made can have a positive impact if it is accompanied by additional insight or references related to the given task. However, procrastination that often occurs in students usually has a negative impact because the procrastination process is often filled with something less productive.
Unduhan
Rincian Artikel
Artikel ini berlisensi Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Referensi
Antara, H., Emosi, K., Akademik, P., Siswa, P., Masa, D. I., Iqbal, M., Psikologi, F., & Riau, U. I. (2022). Hubungan antara kecerdasan emosi dengan prokrastinasi akademik pada siswa di masa pandemi covid-19.
Adon, M. J. (2021). Mahasiswa sebagai Agent of Changes dalam Mewujudkan New Normal sebagai Politik Bonum Commune di Masa Pandemi dalam Tinjauan Filsafat Politik Armada Riyanto. JSSH (Jurnal Sains Sosial Dan Humaniora), 5(1), 23–33.
Burhan, M. N. I., & Herman. (2019). Perilaku Prokrastinasi Akademik Mahasiswa (Studi pada Mahasiswa Prodi Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial Fakultas Ilmu Sosial Universitas Negeri Makassar). Social Landscape Journal Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial, 1–10.
Darmalaksana, W. (2020). Metode Penelitian Kualitatif Studi Pustaka dan Studi Lapangan. Pre-Print Digital Library UIN Sunan Gunung Djati Bandung. http://digilib.uinsgd.ac.id/32855/
Darmalaksana, W. (2022). Panduan Penulisan Skripsi dan Tugas Akhir. Fakultas Ushuluddin UIN Sunan Gunung Djati Bandung.
Fauziah, H. H. (2016). Fakor-faktor yang Mempengaruhi Prokrastinasi Akademik pada Mahasiswa Fakultas Psikologi UIN Sunan Gunung Djati Bandung. Psympathic: Jurnal Ilmiah Psikologi, 2(2), 123–132. https://doi.org/10.15575/psy.v2i2.453
Huda, M. J. N. (2016). Perbandingan Prokrastinasi Akademik menurut Pilahan Jenis Kelamin di UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta. PALASTREN Jurnal Studi Gender, 8(2), 423–438.
Iqbal, M. (2022). Hubungan antara Kecerdasan Emosi dengan Prokrastinasi Akademik pada Siswa di Masa Pandemi Covid-19. Universitas Islam Riau.
Kurniawan, D. E. (2017). Pengaruh Intensitas Bermain Game Online terhadap Perilaku Prokrastinasi Akademik pada Mahasiswa Bimbingan dan Konseling Universitas PGRI Yogyakarta. Jurnal Koseling Gusjigang, 3(1), 97–103.
Mayasari, L. (2007). Prokrrastinasi Akademik pada Mahasiswa Aktivis Organisasi. Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Muyana, S. (2018). Prokrastinasi Akademik di Kalangan Mahasiswa Program Studi Bimbingan dan Konseling. Counsellia: Jurnal Bimbingan Dan Konseling, 8(1), 45. https://doi.org/10.25273/counsellia.v8i1.1868
Purnama, S. S. (2014). Prokrastinasi Akademik (Penundaan Akademik) Mahasiswa Fakultas Ilmu Keolahragaan Universitas Negeri Surabaya. State University of Surabaya.
Surijah, E. A., & Tjundjing, S. (2007). Mahasiswa Versus Tugas: Prokrastinasi Akademik dan Conscientiousness. Indonesian Psychological Journal, 22(4), 352–374.